Broadcast regulator suspends Voice TV’s political analysis program for one week

The National Broadcasting and Telecommunication Commission (NBTC) has ordered the suspension of Voice TV’s “The Daily Dose” program for one week with reason that it caused division in society and presented partial facts in violation of the military junta’s order No. 97/2014.

The decision to suspend the program for a week was reached at the meeting of the NBTC’s broadcast regulatory committee this week.

It voted 3-to-1 to suspend the program hosted by Nattakorn Devakula. The lone dissenting commissioner is Ms Supinya Klangmarong.

She pointed out in a Tuesday night Tweet that the broadcast committee is very quick and strong to punish media for political content but slow to protect consumer rights from being trampled.

Voice TV senior news director Prateep Kingsib said the station had no choice but to comply.

Prateep said he disagreed with the ban as the program merely presented facts, with host Nattakorn Devakula merely discussing the judiciary and the military roles between 2006 and 2014.

We are confident that our program was truthful. But we have to accept the decision. We have to adjust the program to reduce the risk, according to Khaosod news website.

Voice TV is owned by the son of ousted and fugitive Prime Minister Thaksin Shinawatra.

Source: Thai Public Broadcasting Service (Thai PBS)

Post Author: thailandmirror.com